Aide - Recherche - Membres - Calendrier
Version complète : [QUESTION]Ramos RM970s
Forum GenerationMP3 > Les baladeurs MP3 > Autres marques
muhyidin
salut,

J'aimerais savoir si certains d'entre vous ont eu l'opportunité de l'essayer ou de lire des avis concernants la qualité de ce lecteur qui sur le papier semble tres prometteur

http://www.generationmp3.com/index.php/200...-du-ramos-rm970

bon je me repond tout seul j'ai trouvé cette review sur le net

The player looks nice, has a nice 3.0" ltps screen, videos and images look really good on this. The user interface is pretty straightforward, in fact i was somewhat taken back how the layout reminded me of how players using the new Action chipset have thier UI's look. The new Rockchip does out perform the new ATJ2135 both in audio and video performance, but i think the new JZ4740 (V2000SE) out performs the RK2706 chip in video playback. I am, however, considering this is a Rockchip player, pretty blown away at the audio quality.

Audio quality is really impressive, the rockchip RK2706 chip can really chrun our the audio. It can sort music by album, artist, title etc theres also a section called 'my favorites' i don't know yet if this means like a playlist, as i didn't really see any way to mark audio files as a 'favourite'.

Videos play good, but i was expecting better, RMVB play smooth, but for the first 20secs of every clip it plays very clippy and audio is out of sync, after the first 20secs, its fine. AVI files played fine, full 30fps, didn't see any lip sync issues, but then again the clip was only 5minutes long. You can fast forward and rewind pretty fast and in both AVI and RMVB the files stayed in sync with the audio. However this is no resume play Sad

There are some firmware bugs, i think the player will be really good after a firmware releases but right now you will see some buggy stuff. I thought video p0layback would have been better (although i think it may be a firmware issue again), IMO the new V2000SE is a better video player and this is a better audio player.

Again this player just came out, so expect improvements with time, especially as more companies start using this chip, i am sure Rockchip will introduce more firmware updates to fully utilize the new chipset.

So those considering to buy this: do so if you are comfortable understanding that the firmware isn't perfect and that you will need to update it when firmware releases come out for those bugs to go away.

I can't to see what new firmware releases do to improve the video playback (which is still good but not as good as the JZ4740 chip).

apparemment le produit semble assez convaincant mais souffre de petits problemes de firmware comme souvent avec les produits chinois
commandant
salut,

mon frangin l'a depuis 6mois, c'est un excellent rapport qualité prix
+solide et léger
+full UMS (testé aussi avec linux)
+Prix

en revanche:
-quelques lags de vidéos (peu gènant mais je préfère le préciser)
-Mauvais support du mkv (décalage son vidéo comblé régluièrement)
-difficile de regarder un film à plusieurs, l'inclinaison de l'écran pour une qualité d'image optimale est très précis
-OGG n'est supporté qu'en Q10

Bref je le recommande à ceux qui cherchent un petit baladeur vidéo 3.2' performant à un prix défiant toute concurrence.
Ceci est une version "bas débit" de notre forum. Pour voir la version complète avec plus d'informations, la mise en page et les images, veuillez cliquer ici.