Selon une dépêche de l'angence Reuters :
By Astrid Wendlandt | Mon Mar 13 |
PARIS (Reuters) - France is pushing through a law that would force Apple Computer Inc to open its iTunes online music store and enable consumers to download songs onto devices other than the computer maker's popular iPod player.
En gros forcer L'iTunes music store d'Apple à rendre ses fichiers drm compatibles pour d'autres lecteurs que l'ipod.
Under a draft law expected to be voted in parliament on Thursday, consumers would be able to legally use software that converts digital content into any format.
It would no longer be illegal to crack digital rights management -- the codes that protect music, films and other content -- if it is to enable to the conversion from one format to another, said Christian Vanneste, Rapporteur, a senior parliamentarian who helps guide law in France.
Un sous-amendement légaliserait l'utilisation de logiciels tiers pour opérer cette "transformation" = faire sauter fairplay donc le drm.
"It will force some proprietary systems to be opened up ... You have to be able to download content and play it on any device," Vanneste told Reuters in a telephone interview on Monday.
La contrepartie c'est qu'apple pourrait être contraint de fermer son store en france, cette particularité rendant du coup les fichiers français trop "libres" vis a vis des stores étrangers...
bref, tout n'est pas si simple et cette loi se retourner contre les consommateurs...
tout ceci commence à être vraiment fatiguant !
je vous conseille de suivre le lien en haut de mon post et de faire l'effort de lire le reste de l'article, très instructif (mais en anglais)